8 Ekim 2011 Cumartesi

ağlayan pasta




Bu pastaya neden bu ismi vermişler bilmiyorum, keşke pastayı ağlatmasalarmış :D Bir defasında yeğenlerime yapmıştım ve hemencecik silip süpürmüşlerdi, ben tadına bakamamıştım.Ama işin doğrusu  kremşantiyi pek sevmediğim için tadına bakmamıştım.Pastayı bugün tekrar yaptım.Akşama sahiplerini bekliyor ama korkarım ki akşama pasta kalmayacak çünkü eşim bir dilim daha diye diye pastayı bitirme yolunda hızla ilerliyor.

Notlar:
1-Çikolata sosunu bende kendim yaptım, çikolata olarak sütlü çikolata kattım.Bir tane 80 gr.lık çikolata yeterli oldu.
2-Kremşanti olarak evde kaymak tadında kremşanti vardı o yüzden onu kullandım.
3-Çikolatalı sosu kekin üzerine tamamen seriyorum,servis esnasında kolaylık oluyor.
4-Ben büyük boy kare borcamda yaptım.


Gerekli malzemeler ;
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı süt
  • 1 paket kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket hazır çikolata sosu
  • 1 paket kremşanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1,5 su bardağı süt
Öncelikle kekimizi pişirelim. Yumurta ve şekerimizi mikser ile çırpalım. Üzerine un,kakao,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpalım. Sütümüzüde ilave edip son bir kere daha çırpalım.Dikdörtgen bir borcama karışımımızı döküp 180 derece fırında kekimizi pişirelim. Kekimiz piştikten sonra biraz soğumaya bırakalım.
Kekimiz ılındıktan sonra üzerine 1,5 su bardağı sütümüzü dökelim. Kremşanti ile 1 su bardağı sütümüzüde çırpıp kekimizin üzerine güzelce yayalım. Buzdolabında en az 3-4 saat bekletelim.
Tarifte 1 paket hazır çikolata sosu yazıyor ama ben sosumu kendim yapmayı tercih edenlerdenim. Benim çikolata sosu tarifimi denerseniz sanırım bu pasta daha da lezzetli olur.

2 çay bardağı süt
3/4 çay bardağı tozşeker
1 tatlı kaşığı nişaşta
1 çorba kaşığı kakao
200 gr çikolata
Öncelikle süt ile şekeri birlikte kaynatalım. Küçük bir kapta nişaşta ile kakaoyu az su ile eritelim. Kaynamış sütün içerisine döküp karıştıralım. Üzerine çikolatayı küçük küçük kırıp ilave edelim. Tüm malzemeyi iyice karıştırarak çikolataların erimesini sağlayalım. Piştikten sonra soğutalım.

Servis yaparken pastamızı kare kare kesip üzerine sos döküp sunuyoruz. Gerçekten sunumuda çok şık oluyor..

10 yorum:

  1. ooff of keşke yakın otursaydık şu yaptıklarından yemek için sadece hee.Ya bizim geldiğimizde yaptığın bu ağlayan pasta yetmemişti bize kapış kapış yemiştik valla eline sağlık canım çok pufidik ve mükemmeldi

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım,tatlıyı çok seven biri olarak ağzımın suyu aktı,Mukaddes'in dediği gibi yakın otursaydık keşke,hem gelen misafirlerim için sana sipariş verirdim :)

    YanıtlaSil
  3. Saol mettapcım :D evet yakın olsaydık yapar getirdim size:D

    YanıtlaSil
  4. merhaba, tarifinizi denedim, bayıldık ağlayan keke, duruş ağzı gözü çikolata gezdi evde:), yağsız ve hafif olması da çok hoşumuza gitti, elinize sağlık tekrar...

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim,çok sevindim beğenmenize,duru'yu çok öpüyorum:D

    YanıtlaSil
  6. hacecim ellerine sağlık çok güzel gözüküyor en kısa zamanda denicem canım çok harika gözüküyor...

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim canım benim,bence de yap:D

    YanıtlaSil
  8. kız ağlayan pastayı yaptım çok güzel oldu ve 3te 1ini yedim bile sabaha çıkmaz bu pasta o yüzden benimki çok ağlıyo:)

    YanıtlaSil
  9. harika görünüyor.çok severim bunu :)

    YanıtlaSil