22 Eylül 2011 Perşembe

elmalı tatlar; üzümlü elma reçeli & elma kompostosu & elmalı muffin


üzümlü elma reçeli
Adana'nın Kamışlı yaylasından gelen  elmaları nasıl değerlendireceğimi düşünürken reçel ve komposto yapmaya karar verdim. Tarif Oktay Usta’nın. Ben yarım ölçü yaptım. Tarifin aslında 1 kg şeker vardı ama ben şeker miktarını azalttım, yinede bana şekerli geldi sizde fazla şekerli tüketmek istemiyorsanız miktarı azaltabilirsiniz. Tarifte ne kadar kaynatılacağı yazmıyordu benim de ilk reçel denemem olduğu için biraz fazla kaynatmışım bal gibi bir kıvamı oldu. Tadı ise harika.

Malzemeler;

1 kg. elma
1 su bardağı kuru üzüm
1 limon
1 kg  tozşeker
1-2 kabuk tarçın


Hazırlanışı;
1-Elmaların kabuklarını soyup küp küp kesin.
2-Tencereye elmaları ve üzerine tozşekeri ilave edin.
3-Kuru üzüm ve tarçını ilave edip kaynamaya bırakın.
4-Kaynadıktan sonra limonunu suyunu sıkın ve tekrar kaynamaya bırakın.



Elma kompostosu

Malzemeler;
1-5 kg elma
2-5 litre su
1-5 su bardağı tozşeker
1-2 karanfil

Hazırlanışı;

1-Elmaları kabuklarını soymadan doğrayın.
2-Tencereye elmaları koyup üzerine suyu ilave edin ve kaynamaya bırakın.
3-Kaynamaya başlayınca şekeri ve karanfili ilave edin ve kaynatmaya devam edin.




elmalı muffin
Bu tarifi Dr.Outker’in vanilin paketinin arkasında elimdeki elma ve elma suyunu değerlendirmeyi düşündüğüm bir anda gördüm ve hemen yaptım.

Malzemeler;

1 adet elma
1 çay bardağı elma suyu
1 tatlı kaşığı tarçın

3 su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilin
1 yumurta
1 çay bardağı tozşeker
1 çay bardağı elma suyu
1çay bardağı sıvıyağ

Üzerine;ceviz (ben fındık kullandım)

Hazırlanışı;
1-Bir kabın içerisine elmayı küp şeklinde doğrayın,1 çay bardağı elma suyunu ve tarçını ekleyin ve karıştırın.
2-Un ve kabartma tozunu karıştırıp bir kaba eleyin.
3-Unun üzerine yumurta, sıvıyağ, tozşeker, vanilin ve1 çay bardağı elma suyunu ekleyip karıştırın. Ve üzerine elmalı tarçınlı karışımı ekleyip tekrar karıştırın.
4-Hamuru muffin kalıplarına boşaltıp üzerlerine iri kıyılmış ceviz serpin ve önceden ısıtılmış 170 C fırında 15 -20 dk. pişirin.


8 yorum:

  1. Cok Super gozukoyo tadıda öylemi acaba ? :)

    YanıtlaSil
  2. tadı daha güzel:)sana yaparım birgün.

    YanıtlaSil
  3. bende isterim :)

    YanıtlaSil
  4. sibel abla sen yeter ki iste sana da yaparım:D

    YanıtlaSil
  5. ohhh miiiiss miss:))
    bayıldım sayfanıza:)
    resimleriniz paylaşımlarını,içtenliğiniz,özelliklede sayfanızın issmii:))
    aldı beni bendenn:))
    takipçisiyim bu güzelliklerin bundan böyle:)
    bende beklerim nacizane sayfama...
    gönül dolusu sevgilerimlee...

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ederim ayşegül hanım,bende hemen baktım sayfanıza ve çok beğendim,bundan böyle bende sizin takipçinizim:D sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. üzümlü elma reçeline bayıldıııım ben :)

    YanıtlaSil
  8. afiyet şifa olsun canım benim.

    YanıtlaSil