10 Eylül 2011 Cumartesi

lokumlu kurabiye



Küçük bir organizasyon için 40 adet kurabiye yapmam ve sabah teslim etmem gerekince ne yapsam diye düşünürken Sofra dergisinde buldum bu tarifi. Tarifte tam istediğim gibi 40 adet yazıyordu , ve de kırmızı lokumların albenisi dolayısıyla karar kıldım bu tarifte. Ben eksik olmasın diye kurabiyeleri biraz küçük küçük yapmışım. Hatta hamur arttı ama lokum bittiği için onları yapamadım. Sabah uyandığımda mutfak masasının üzerince duran kurabiyeler gözüme çok güzel göründü –çünkü zaten uyanır uyanmaz tatlı krizine giren bir insanım-ve her şeye rağmen hemen bir tanesine elimi uzattım ve doğru mideye. Tam sayısına göre paketlemiştim ama kendime engel olamadım.Umarım bir tane eksik olması sorun olmamıştır:-)

Malzemeler;

40 adet
20 adet güllü lokum
2,5 su bardağı un
2 su bardağı buğday nişastası
Kabartma tozu, vanilya
250 gram oda sıcaklığında margarin
6 kaşık toz şeker
2 yumurta
Üzerine; pudra şekeri


Hazırlanışı;
1-Öncelikle lokumları ikiye kesip bir kenara alın.
2-Karıştırma kabına un, nişasta,vanilya ve kabartma tozunu koyup karıştırın.Ortasını havuz şeklinde açın ve margarin,yumurta ve tozşekeri ilave edin ve tüm malzemeyi iyice yoğurun.
3-Hamurun üzerini nemli bir bezle örtün ve 20-25 dakika dinlendirin.
4-Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve yarım cm kalınlığında açın.Hamurdan 3x3 cm’lik kareler kesin ve ortasına lokum koyun.Her parçanın karşılıklı iki ucunu birleştirip , bastırarak kapatın.
5-Önceden ısıtılmış 170 C fırında üzerleri hafif pembeleşene kadar pişirin.
6-Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpin.

1 yorum:

  1. hep denemek istedim bu kurabiyeyi çok duydum lokumlu kurabiyenin güzel olduğunu bu görüntüye dayanamıyorum hemen denicem bakalım nasıl olucak...

    YanıtlaSil